Witam wszystkich:)


Regularnie zamieszczam coraz to nowsze artykuły, które dotyczą obu kursów:

I. Kurs Gitarowy dla początkujących - w lewym nagłówku !

II. Kurs HTML i CSS - w prawym nagłówku !


Polecane blogi:



23 listopada 2013

Metronom - czym jest, jak ćwiczyć bez, z metronom

Ćwiczenia poza metronom:
Jeśli zaczynamy naszą styczność z gitarą, to powinniśmy na początek nauczyć się ćwiczyć nasz rytm. Możemy już to czynić, bez posiadania metronom. W jaki sposób? Wykonaj ćwiczenie:
-usiądź wygodnie, za pomocą stopy tup rytm, ale nie za szybko. Za jedno tupnięcie uznajemy pół nutę. Staraj się trzymać ten rytm, a przy okazji zaangażuj dłonie. Na przykład na 1 tupnięcie stopy przypadają 2 klaśnięcia(2 ćwierćnuty). Następnie możemy kombinować-na przykład na 1 tupnięcie 3 klaśnięcia(wtedy tworzymy Triola). W przypadku 4 klaśnięć(wychodzi ósemka). Staraj się sam tworzyć rytm, który musi być czysty i dokładny.


Następnie po takich ćwiczeniach, które powinny trwać przynajmniej tydzień, powinieneś przejść do metronom.

Ćwiczenie z metronomem

W końcu zaczynasz swoją przygodę z metronom. Na początku ustaw tempo na 70. wtedy następuje pukanie i według takiego rytmu nasz wykonywać odpowiednie uderzenia w struny. Wykonaj ćwiczenie:
-na jeden dźwięk z metronom zrobisz 2 uderzenia w strunę; następnie 3, 4. Wtedy tworzysz bardziej zaawansowany rytm. Zasada tkwi w tym, aby grać równo w metronom. W momencie następowania pukania z metronom musisz grać według tego rytmu i tworzyć odpowiednie uderzenia w struny.

Początki z metronom
Rozpocznij ćwiczenie w tempie np. 80 bpm i dwa dźwięki na uderzenie 1 metronomu. Potem zwiększaj i zwiększaj, a zobaczysz przy jakiej prędkości nie wyrabiasz.


Co ćwiczyć z metronomem? Wszystko:)
Po pierwsze nauczysz się słyszeć co się dzieje wokół Ciebie, kiedy będziesz grał, dwa – wtedy zaczynasz grać równo rytmicznie. Metronom to absolutna podstawa i konieczność dla początkujących:)


Jeśli zastanawiasz się nad ćwiczeniami na gitarze, to uwzględnij te które już znasz z metronomem. Zobaczysz, jak wiele na takiej nauce skorzystałeś, a Twoje bicia i rytm nabrały nowej świeżości.

Dzięki czemu rozpoznasz, że grasz równo? Dźwięki metronomu zaczną znikać przy idealnym trafianiu w nie dźwiękami gitary..

Powiedzmy, że dopiero zakupiłeś metronom, nie miałeś z nim styczności, Jak zacząć?
Ustaw prędkość na 80 bpm. Ćwiczenie polega na tym, aby w ciągu jednego uderzenia metronom wykonać 2 dźwięki, czyli 2 uderzenia w struny. Następnie możemy zwiększać tempo, jak i je miksować.