02 stycznia 2011

Dżem - Whisky

Dobrze będzie nauczyć się tej porywającej w uszach piosenki Dżemu, czyli Whisky. Zaczynajmy!

G
   1   2   3   4
o|---|---|-4-|---|
o|---|---|-3-|---|
o|---|---|---|---|    
o|---|---|---|---|
o|---|-1-|---|---|
o|---|---|-2-|---|

C (obowiązuje tylko w 2 wersach zwrotki)

   1   2   3   4
o|---|---|-4-|---|
o|---|---|-3-|---|
o|---|---|---|---|    
o|---|-1-|---|---|
o|---|---|-2-|---|
o|---|---|---|---|

Bicie wygląda następująco:
a)zwrotka
 (ukaże jakie bicie jest przygotowane na każdy akord) G-\/\/ C-/\/\\//\ Tak przy dwóch wersach
3 wers- Akord D - \/\/ /\/\\/ /\/\\/ /\/\\//\ Należy to wykonać 2 razy
4 i 5 wers- akord C - \/\/ G-/\/\\/ a-/\/\\/ /\/\\//\
końcówka zwrotki G - \/\/ C-/\/\ G-\/\/ C-/\/\\//\(to jest uznane jako jedno GC, tak więc na końcu należy zagrać tak 2 razy)

G          C             G          C     G     C           G       C
Mówią o mnie w mieście:      "Co z niego za typ?
G          C           G    C     G              C              G       C
Wciąż chodzi pijany,       pewno nie wie co to wstyd
D
Brudny, niedomytek, w stajni ciągle śpi!
C         G              a
Czego szukasz w naszym mieście?
C         G              a                           GC 
Idź do diabła" - mówią ludzie pełni cnót
                      GC
Ludzie pełni cnót

Chciałem kiedyś zmądrzeć, po ich stronie być,
Spać w czystej pościeli, świeże mleko pić
Naprawdę chciałem zmądrzeć i po ich stronie być
Pomyślałem więc o żonie, aby stać się jednym z nich
Stać się jednym z nich, stać się jednym z nich...

Już miałem na oku hacjendę, wspaniałą mówię wam,
Lecz nie chciała tam zamieszkać żadna z pięknych dam
Wszystkie śmiały się wołając, wołając za mną wciąż:
"Bardzo ładny frak masz Billy,
Ale kiepski byłby z Ciebie, kiepski byłby mąż
Kiepski byłby z Ciebie mąż"

Whisky moja żono, jednak Tyś najlepszą z dam
Już mnie nie opuścisz, nie, nie będę sam
Mówią whisky to nie wszystko, można bez niej żyć
Lecz nie wiedzą o tym ludzie,
Że najgorzej w życiu to,
To samotnym być, to samotnym być